Frakt og levering
Nille er ansvarlig for dine varer frem til du mottar de på ditt utleveringssted. Vi benytter MyPack som er en standardløsning fra PostNord. Varene leveres til over 1400 utleveringssteder på fastlandet i hele Norge. Vi leverer dessverre ikke til Svalbard, Jan Mayen eller til utlandet.
Vi har fast fraktpris på kr. 78,- uavhengig av MyPack-utleveringssted. Bestiller du for over kr. 499,- får du gratis frakt. Du vil bli varslet på e-post og/eller SMS når pakken har ankommet utleveringsstedet. PostNord velger utleveringssted basert på leveringsadressen. Normal leveringstid på MyPack-leveranser er 3-7 virkedager. Vi tar forbehold avvikende leveringstider ved store kampanjer, lanseringer og høytider/helligdager.
Når ordren sendes fra vårt lager vil du få tilsendt en kvittering på e-post. Her står det også et kollinr. som fungerer som sporingsnummer som du kan følge på PostNord sine sider. Klikk på linken “Spor din pakke her” i e-posten. Alle varene sendes fra vårt hovedlager som ligger på Vestby utenfor Oslo.
Uavhentede pakker
Dersom du ikke henter pakken innen oppgitt dato, blir du belastet for frakt- og returomkostninger. PostNord setter en hentefrist på 7 dager fra pakken ankommer deres utleveringssted. Du kan enkelt utsette fristen med ytterligere 7 dager gratis i myPostNord-appen eller på www.postnord.no. PostNord sender opptil 4 hentemeldinger på sms og e-post. PostNord er strenge på å forlenge denne hentefristen, så det er svært viktig at man henter ut pakken innen fristen. Etter 7 dager sender PostNord pakken automatisk i retur til oss. Ordren vil da bli behandlet som en uavhentet ordre.
Ved uavhentede pakker, uavhengig av årsak, påløper et gebyr på kr. 300,- for å dekke våre kostnader. Dette gjelder også dersom du hadde gratis frakt på din ordre, da Nille AS blir belastet for fraktomkostninger på alle pakker som blir sendt tur/retur med PostNord. Å krysse av for ”nektet mottatt” for å returnere pakken er ikke en tillatt praksis og pakken regnes da som uavhentet, med påfølgende gebyr.
Det er viktig at man har på varslinger fra PostNord slik at du får beskjed om at pakken din er på vei/ankommet hentested.
Det er viktig at du henter ut pakken selv om du angrer kjøpet, og deretter returnerer som beskrevet her, for å unngå unødvendige kostnader.
Sporing av varene
Du vil motta en kvittering på e-post når du bestiller på nille.no. I denne e-posten finner du også en link for sporing av din pakke. Trykk på denne for å se status på levering. Ta evt. kontakt med PostNord dersom du har spørsmål rundt sporing eller forsendelse av varer på deres kundeservice 09300 eller på nett: https://my.postnord.no/privat/customer-service