Angrerett, bytte og retur

Vi håper selvsagt at du blir fornøyd med ditt kjøp hos oss, men dersom du skulle angre har du 14 dagers åpent kjøp både på nett (iht. lov om angrerett) og i våre fysiske butikker.

Angrerett

Lov om angrerett er utformet for å gi deg som forbruker mulighet til angre et kjøp utenfor fast forretningslokale og ha mulighet til å utøve din undersøkelsesplikt ved mottak av varen. Dersom varen kun er undersøkt på samme måte som man gjør i butikk før retur til oss har du krav på hele kjøpesummen og frakt tilbakebetalt ved full retur. Dersom produktet er brukt vil verdien reduseres og Nille AS vil gjøre et fradrag i kjøpesummen tilsvarende den tapte verdien før restbeløp refunderes til deg som kunde. Salgsvarer, konsumvarer (godteri, drikke, krydder etc.), undertøy og hygieneprodukter (eks. dyner/puter) byttes ikke.

Du har rett til å gå fra avtalen innen 14 dager uten å oppgi noen grunn for dette. Angrefristen utløper 14 dager etter den dag du eller en annen tredjeperson enn transportøren, som du har utpekt, får varen/e i fysisk besittelse. For å kunne benytte angreretten må du underrette Nille AS på en utvetydig måte om din beslutning om å gå fra avtalen før angrefristen utløper, enten ved å ta med ferdig utfylt angrerettskjema til en av våre fysiske butikker eller å ta kontakt med oss på e-post [email protected]

For å overholde angrefristen er det tilstrekkelig at du sender meldingen om at du vil benytte angreretten før angrefristen utløper. Deretter har du 14 dager på å sende varen i retur.

Angrerettskjemaet får du tilsendt i link på din kvittering, eller du kan laste det ned her.

Tilbakebetaling

Dersom du benytter angreretten og går fra avtalen, skal vi tilbakebetale alle betalinger vi har mottatt fra deg inkl. fraktkostnader (retur av frakt gjelder kun ved full retur) med unntak av tilleggskostnader som følge av at du har valgt en annen levering enn den billigste typen standardlevering vi tilbyr. Tilbakebetaling skjer innen 3-5 virkedager etter at vi mottar produktet i retur fra deg, og til samme betalingsmiddel som du opprinnelig betalte med. Det kan ikke utbetales kontant eller via kort i våre fysiske butikker.        

Retur til vårt hovedlager

Dersom du ønsker å returnere vare/r til vårt hovedlager tilkommer en returavgift på kr. 139,- (liten pakke opptil 10 kg). Når du benytter returkoden "NILLERETUR" i PostNord sin app eller på deres nettside www.postnord.no blir du bedt om betaling direkte til de og mottar en returetikett som må printes og festes utenpå pakken før du leverer den til et PostNord utleveringssted.

Husk at varen må leveres i original emballasje, i samme stand som ved mottak og at du selv er ansvarlig for forsvarlig pakking, samt å vedlegge angrerettskjema og returskjema som du finner her.

Bytte/retur i en Nille-butikk

Selv om du har handlet i nettbutikken kan du bytte vare/r i våre fysiske butikker. Husk å ta med kvitteringen som du mottok på e-post i forbindelse med kjøpet samt ferdig utfylt angrerettskjema, så vil en av våre kollegaer i butikk hjelpe deg. Dersom du ønsker retur av penger vil dette registreres i butikk og kreditering vil skje via nettbutikken som refunderer på samme betalingsmiddel som du opprinnelig betalte med da vi ikke utbetaler kontant eller på kort i butikk. Husk at varen må leveres i original emballasje.

Bytting av varer uten utbetaling kan skje direkte i butikk. Dersom varen det byttes til har en lavere verdi enn opprinnelig kjøpt vare, vil det utstedes en tilgodelapp med gyldighet på 12 mnd.

Uavhentet pakke

Dersom du ikke henter pakken innen oppgitt dato, blir du belastet for frakt- og returomkostninger. PostNord setter en hentefrist på 7 dager fra pakken ankommer deres utleveringssted. De sender opptil 4 hentemeldinger på sms og e-post. PostNord er strenge på å forlenge denne hentefristen, så det er svært viktig at man henter ut pakken innen fristen. Etter 7 dager sender PostNord pakken automatisk i retur til oss. Ordren vil da bli behandlet som en uavhentet ordre.

Ved uavhentede pakker, uavhengig av årsak, påløper et gebyr på kr. 300,- for å dekke våre kostnader. Dette gjelder også dersom du hadde gratis frakt på din ordre, da Nille AS blir belastet for fraktomkostninger på alle pakker som blir sendt tur/retur med PostNord. Å krysse av for "nektet mottatt" for å returnere pakken er ikke en tillatt praksis og pakken regnes da som uavhentet, med påfølgende gebyr.

Reklamasjon

Ved en eventuell reklamasjon må du innen rimelig tid ta kontakt med din nærmeste Nille-butikk eller sende en e-post til [email protected]. Dersom du oppsøker en av våre butikker må kvittering mottatt på e-post og den ødelagte varen medbringes. Dersom du sender en e-post til oss, vennligst oppgi ordrenummer og send bilde av den ødelagte varen slik at vi raskt kan hjelpe deg. Du vil i enkelte tilfeller få beskjed om å returnere varen til oss, slik at vi kan videresende til leverandør for en vurdering av feil/mangler. Dette avtales i hvert tilfelle, og Nille AS vil i disse tilfellene dekke returporto gjennom vår avtale med PostNord.

Dersom du på eget initiativ iverksetter tiltak for å rette feil på produktet uten avtale med Nille AS, vil vi ikke dekke disse kostnadene.

Ved eventuelle tvistesaker følger Nille AS forbrukertvistutvalgets avgjørelser.