Johan Åberg ny CEO i Nille

Pressemelding 19.08.2016

Johan Åberg

Johan Åberg er ansatt som ny CEO for Nille-kjeden med umiddelbar effekt.

Åberg erstatter dermed Andreas Sundfør Jacobsen, som har besluttet å fratre som CEO med virkning fra 22. august 2016. Styret vil gjerne rette en stor takk for Andreas’ bidrag til Nilles suksess de to årene han har arbeidet som CEO for selskapet.

Under Andreas sitt lederskap har Nille styrket sin ledende posisjon som en lavpris retailkjede i Norge, og har fortsatt sin ekspensjon i Sverige.

Johan Åberg er tilsatt som ny CEO for Nille-kjeden med umiddelbar effekt.

Johan har lang erfaring innen retail; som daglig leder i tre ulike retailselskaper over 13 år og fra en rekke ledende stillinger i retail bransjen i over 30 år. Hans siste rolle var som CEO for den internasjonale børsnoterte motekjeden KappAhl. Før dette var har han CEO for den ledende svenske lavpriskjeden Jula og CEO for Bauhaus i Sverige. Han har også sittet i ulike leder- og salgsroller i OnOff, Hennes & Mauritz og Urban Outfitters både i Europa og USA. Johan har også vært styremedlem i Nille siden 2014.